All good things

Detta inlägg är för Ida och Emma eftersom jag hade så roligt när jag hälsade på dem in the big city Stockholm. Dagen började perfekt när jag steg på tåget och visade min vackra 25 kronors biljett för konduktören. Japp det är sant, jag åkte till stockholm för 25 kronor och inte ett öre betalade jag för hemresan eftersom vi spelade voleybollmatch där den helgen. Matchen förlorade vi som väntat men bussresan hem var väldigt god med godis och french hot dog.

Tillbaka till tågresan dit. När jag kom fram hade inte emma och ida kommit än och paniken började skölja över mig eftersom jag inte ens visste åt vilket håll jag skulle gå efter att ha klivit ut ur tåget. Det var dock många människor på tåget så jag kunde följa strömmen, puh. Kort därefter såg jag dem och det var lycka vill jag lova. Lovisa i Sollentuna skulle ha kalas med hela 7 OLIKA tårtor då hon fyllde år. Visste inte att Lovi var en så god tårtbakare för de var helt underbart goda. Hos Lovi träffade jag massa saknade personer som Sara, Elli, Cissi, Falken, Dave och Lurre. Det var helt enkelt jätte lyckat.

Efter kalaset var det menigen att mina söta vänner  Ida och Emma skulle ta med mig på en 3D visning på cosmonova som en överraskning , men såklart så var den paj JUST denna helgen. Vi gick istället på en vanlig visning om svarta hål vilket också var rätt intressant.  Efter det gick vi på muséet och kollade på stora valar och sånt, rätt coolt faktiskt. Efter denna härliga dag fick jag åka tunnelbanna för andra gången i mitt liv och åka upp för världens längsta rulltrappa (kändes det som) Fick koncentrera mig i flera minuter eftersom man antagligen skulle dött om man råkat snubbla och ramla ner.

Kvällen spenderades hos Emmas hus med tacos, godis, chips och disneyfilmer, allt det jag tycker mest om. Lyckades då få Emma och Ida att åka med till Australien i höst wiiiiiiiii. Det var helt klart den bästa helgen på länge och underbart att mina kära vänner inte förändrats ett dugg på ett halvår.









jag och tunnelbanan hihi

Kommentarer
Postat av: johanna

du är verkligen en lantbo du ;)

2009-02-14 @ 19:30:36
URL: http://larssonjohanna.blogg.se/
Postat av: emma

åå nu är jag glad! :D dags att börja leta 25 kronors biljetter snart igen va..

gammal vänskap rostar aldrig, eller hur va det nu?

PUSS och fjärt

2009-02-16 @ 23:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0