Idahoe Vs Trattkantareller

I söndags kom elverket hit till skogarna för att lira lite volleyboll mot oss. Det gick ju minst sagt skit för oss eftersom vi förlorade med 3-0 men grattis till dom. Det var ändå en bra dag eftersom Ida, Emma och Anna som spelar i elverket ju då var med. Fan va länge sedan det var vi sågs men jag insåg snart att dom inte förändrats ett dugg. På väg in till hallen får jag ett sms av Emma där de står: Kolla lagfotot i entrén sen :) de första jag sa till pappa var då:- jag lovar att dom har målat typ en mustasch elle nått sånt på mej.
Vad ser jag när jag kommer in i hallen? jo att dom målat en blyerts mustasch på mej. Haha skönt att din humor är som vanligt emma.

Efter matchen hängde Ida med mej hem eftersom jag tvingat henne att stanna hos mej tills måndag efermiddag. Jag försökte tvinga Emma också men stockholmare som hon är skyllde hon på att hon inte fick ledigt från jobbet. Dåligt Emma säger jag. Iallafall på söndagkväll var jag helt slut så jag och Ida chillade framför tv:n med ostbågar (less fat ostbågar som mamma av någon konstig anledning köpt men som inte alls smakar lika bra).

Måndag morgon gick vi upp tidigt eftersom vi skulle ut och plocka svamp, just det svamp. Detta var första gången någonsin Ida var ute i skogen och plockade svamp så gissa om jag var orolig att hon skulle ta fel svamp och döda både sig själv och mig. Nä, eftersom trattkantareller praktiskt taget är omöjlig att ta fel på kände jag mig rätt säker. Ida var faktiskt lite av en naturbegåvning och hittade rätt mycket svamp. Vi var dock bara ute någon timme innan vi var tvugna att åka så hon inte skulle missa tåget.







                             

Kommentarer
Postat av: saraa

haha en naturbegåvning på svamp, det jhade jag ju aldrig kunat tro !

2008-10-30 @ 07:58:56
URL: http://welko.blogg.se/
Postat av: issa

haha fan vad roligt ska fan màla en snopp pà dig när jag kommer mohahahaa!!!

2008-11-04 @ 18:21:46
URL: http://nogg.se/isabelleblanc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0