We are the winners

Dagens match mellan GVK-Lindesberg slutade med 3-2 TJOOOHOOO. Ingen kan någonsin säga att vi har noll poäng igen (inte denna säsongen iaf). Tessan var för övrigt grym idag, nästan lite irriterande grym faktiskt och Jassi var som vanligt bra på allt. Ett plus i kanten för Päl som gjorde många bra servar och ett takblock. Egentligen kan man säga att alla på planen de sista två seten var G R Y M M A och jag tycker vi vann matchen helt rättvist. På onsdag väntar en tripp till Engelholm som är serieledare och jag hoppas att vi kan göra en bra match mot dem.

imorgon väntar det jag fruktat i två veckor nu, stötvågsbehandling igen. Det betyder kortfattat att naprapaten tar en maskin som är nästan som en bultpistol. Sedan sätter han den mot mitt knä, precis på den punkten där det gör så j*vla ont och låter den bultar där i två minuter ( 1200 slag/minut ). Där kan vi snacka om smärta om man får säga så hehe. Man änvänder denna maskin till att bulta sönder njursten också och meningen med att jag gör det är att den ska slå sönder all dålig vävnad och missbildade celler i knäet. Efter denna förskräckliga behandling väntar akupunktur. Gött tänkte jag första gången naprapaten sa det, Trodde ju det var vanlig akupunktur där man bara sätter in nålarna och låter dem sitta där men nej nej. Han tog första nålen och stack den flera gången i min muskel så den började dra ihop sig. Det kändes som kramp och efter den muskeln gjorde han det två gånger till. Ärligt talat så är det faktiskt lite grann synd om mig under denna behandling (även om det endast är ytterst lite). En sak jag brukar tänka på när jag är där hos naprapaten är: Det gör inte ont, det är jätte skönt, du bara inbillar dig smärtan. + att detta gör ditt knä bra igen och tänk på hur många människor som blir torterade just i denna stund och så klagar du över detta, pinsamt.

Faktiskt så hjälper det nog lite (tror jag) hehe. Nä nu har jag inget mer och skriva och ni är säkert trötta på att läsa detta inlägget så: Hasta la vista

















Kommentarer
Postat av: matty

GRATTIS TILL VINSTEN! skitkul ju! måste säga att din blogg är jäkligt rolig schullan, långt över förväntningarna, haha. "tänk på hur många människor som blir torterade just i denna stund och så klagar du över detta, pinsamt. " :)

2008-12-14 @ 19:44:25
URL: http://matfat.blogg.se/
Postat av: jola

skönt att du skrev stötvågsbehandling för jag har alltid trott det hette stötstrålsbehandling =)

2008-12-14 @ 20:05:16
Postat av: fritte

Grattis till vinsten lilla gumman. Ni var klart bättre trots den totala kollapsen i andra och tredje set. Skönt att det äntligen blev en vinst!!

2008-12-14 @ 20:34:24
Postat av: Anonym

haha jag lider med dig ärtan. men hörrö, när får jag min stickade present?

2008-12-15 @ 10:03:23
URL: http://johnana.blogg.se/
Postat av: du vet vem

åå vad jag saknar dig nu..har inte varit inne på din blogg på hundra år..jag kommer hem 21..ska va med syskonen lite men ska vi va på kvällen då? kan ju baka då eller så kan vi bara myyyssa:)

2008-12-15 @ 20:30:29
Postat av: Tessan

Jag har tänkt på dig massor! Hoppas det gjorde mindre ont idag. Tänk positivt! Snart är du "frisk" och då kommer du va grym!! (grymmare än vanligt =) )

kram

2008-12-15 @ 20:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0