Skydive 4,2 km!!!!

Igar hoppade jag och Angelica Skydive 14 000 feet vilket ar ca 4,2 km rakt upp i luften. Galet haftigt. Det borjade med att vi gick upp klockan 6 am for att hinna med bussen kl 7 till "mission beach" dar det skulle ske. Bussresan tog laaaang tid aven fast varan chaffor korde som en idiot.
Det var mycket pappersgora innan vi fick ta pa oss vara snoren och remmar. Jag trodde vi skulle fa lana klader och skor sa ja och Angelica kom i shorts, linne och flipflops. Da var vi tvugna a lana gamla illaluktande gympaskor som lag slangda i ett horn. Frascht. 

Nar va fatt pa oss skorna och snorerna fivk vi halsa pa varan tandemhoppare. Min hette Adam och var ganska trevlig faktiskt. Eftersom ja hade bestallt en dvd sa hade han en kamera fastklistrad pa armen. Dom verkar ganska galna dom dar fallskarmshopparna, dom liksom hoppade runt och skojjade hela tiden.
Vi satte oss i en buss i ca 20 min innan vi kom fram till miniplanet som skulle fora oss hogt hogt upp. Jag fick saklart hoppa in sist vilket betydde att jag skulle fa hoppa ut forst. Vi var 4 st (8 med hopparna) som skulle slanga oss ur. Nar vi hade lyft och kommit valdigt hogt upp tankte jag att snart ar det dags. Da sager Adam att vi bara ar pa 4000 feet, vi skulle till 14 000. IIHHH
Det var ganska molnigt den dagen sa nar det var dags att kasta sig ut var det enda vi sag moln.
Vilken haftig kansla det var att helt plotsligt bara falla, falla i ca 200 km/h. Mina kinder fladdrade jatte mycket, valdigt obehagligt faktiskt haha och gud va kul det ser ut pa filmen.
det basta kanslan var anda nar fallskarmen vecklades ut och man verkligen sag hur otroligt vackert det var, barriarrevet, stranden och det fina naturen. Sen fick jag styra fallskarmen sjalv och det var en helt oslagbar kansla.

Ratt som det var stod jag pa stranden och fundrade pa om jag hade dromt att jag hade hoppat eller hur det kunde ga sa fort. det kandes knappt som att jag kom ihag nar vi kastade oss ut genom planet. Tur att jag fick en dvd pa det..

Skydiving var jatte kul och jag rekommenderar det verkligen, dock inte om man har problem med oronen nar man flyger. Jag hade jatte ont i oronen hela kvallen sen, och horde knappt nagot pa vanster ora. Kommer nog aldrig skydiva igen pga detta men jag rekommenderar det verkligen...



Pa kvallen gick jag, Angelica och Caroline till Rhinobar. varje gang man kopte nagot i baren fick man en latsaspeng som man sedan skulle ha till auktionen varje halvtimme. Det fanns jatte bra priser, en tur till barriarrevet, 100$ i baren, ol och massa annat. Angelica blev som galen och budade pa allt. Vi lyckades fa ett par flipflops, en flagga och en olkanna. Mycket rolig kvall...

Imorgon fyller jag 20 och min rara mamma och pappa har gett mig 500 kr att ga ut och ata en rejal middag ute (har ju mest levt pa spagetti och tomatsas)..

   

 



Kommentarer
Postat av: Lena

Det var nervöst ett tag, tur att ni kom ner helskinnade

2009-09-14 @ 19:21:09
Postat av: sara p

ÅÅ vad roligt att följa dig på din blogg. Jag saknar dig! och det verkar som om du har det super med annelund. Jag dog när jag läste det om lillen, haha så kul. Och imorgon så fyller sanna år..grattis! PUSS

2009-09-14 @ 21:32:11
Postat av: Lucas

Inte dåligt att slänga sig ut från ett plan sådär! Har nästan lika bra väder här hemma lite kallt när man faller genom molnen faktiskt!



Sanna du e cool!



Puss å Kram

2009-09-15 @ 08:39:19
Postat av: Brunte

Jag hoppas att det filmades också under denna skydiving... inte bara bilder.



Grattis på födelsedagen LillSchultz.

2009-09-15 @ 12:51:45
Postat av: Lovisa

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

du är så cool sannis :)

2009-09-15 @ 17:57:29
Postat av: frida

Jag vet från säkra källor att det filmades. Ett måste på nästa förfest som sanna är med på :)

2009-09-16 @ 09:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0